Rebecca

Funderinga som leder till världsproblem är min grej!

Midsommar på Öland

Kategori: Allmänt


Dagen startade i Blomstermåla där vi värmde upp med jordgubbar till frukost och tupplur för Astrid i farfars knä. 
Vill tillägga att sova i knä bara sådär är någonting som endast lyckas ske vid väldigt få tillfällen. 
Svärmor bakade jordgubbstårta medan festklädseln åkte på. 

Dags för min första midsommar på Öland!
Vi åkte till Jimmys moster och kusiner som har ett jättefint hus på Öland, nära Färjestaden fast mitt ute på landet. 
Vi åt sill och potatis, spelade kubb, grillade och badade. 
Eller jag tog hand om Astrid medan Jimmy och övriga grabbar passade på att basta bada i stor pool samt bubbelpool. Kan villigt erkänna att jag började misstänka att de skrumpnat bort efter att inte fått en skymt av dem på fyra timmar. 
Jag och Astrid slumrade i soffan till klockan tre då det var dags att åka hem. 
En midsommar med mycket släkt, god mat, sång från Astrid, regn, sol, lekar och skratt. 
Tack till alla inblandade!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: