Rebecca

Funderinga som leder till världsproblem är min grej!

Stockholm i mitt hjärta

Kategori: Allmänt

I fredags var sista gången vi badade med Kajsa (en underbar person och lärare som jag hoppas på att få träffa igen). Vi fotade lite under vattnet men bilderna går komma senare! 
Jimmy var med och vi körde kast med liten bäbis :) ... Eller à bäbis vet jag inte men människa modell mindre i alla fall. 
Vi åkte hem för att käka och packa väskorna för färd norrut. 
Norrköping nästa! 
Det blev lek med August och Majken, häng med mormor och morfar, te med mamma och pappa samt snicksnacka med syster och systerfästmannen. 

Lördagen startade med att vi lite elakt busade med Astrid så att hon kunde starta dagen lite tidigare än vanligt. 
Vi skulle ju nämligen på äventyr till Stockholm och det var ju inte bara vi utan diverse löpare oxå. 
Efter frukost och bus några timmar somnade hon som en stock i bilen och jag kunde pusta ut. Jimpen och jag blev avsläppta i Danderyd efter väl genomgången plan från min kusin om hur vi skulle på bästa sätt kunna ta oss till cirkus utan panik och kaos, det gick galant. Vi åt en jättemysig lunch på restaurangen vid ABBA museumet med både efterrätt och godricka. Det gäller ju att passa på när man kan! 
Klockan 15:00 började det äntligen, livet är en schlager med Peter Jöback, Helen Sjöholm, Johan Glans mfl. 
Det var så jävla bra!! Snälla ge mig mer, kan man gömma sig på toaletten för att smygs in under sista föreställningen? Det var frågan jag ställde mig om och om igen innan jag motvilligt tog på mig jackan och hasade mig ut ur salongen. 
PS. Så sjukt att jag träffade på Cila och hennes mamma innan det skulle börja!

Efter musikalen tog vi oss galant tillbaka till Danderyd för att bli upphämtade av pappa och kusinvitamin som körde oss till lillfisen som var i Täby hos faster Kicki tillsammans med mormor. 
Så himla kul att äntligen få umgås med min kusin som jag knappt träffat sen min farmor dog! 
Tack Marie för att du hjälpte till med den lilla och för att vi fick träffa dig måste göras om snarast!   

Nu måste jag passa på att sova, vi hörs en annan dag! Puss 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Tack själv darling, det var underbart att ses <3

    2015-06-05 | 18:33:00

Kommentera inlägget här: